Bromma Gymnasium

Bromma gymnasium - Kunskap och gemenskap

Bromma gymnasium är en modern gymnasieskola med en kvalitativ utbildning som hela tiden utvecklas i samråd med de ambitiösa eleverna. Här möts du av legitimerade och engagerade lärare som trivs med sitt arbete och samarbetar i arbetslag kring klasserna. De samarbetar också med sina ämneskollegor för att utveckla undervisningen.

Här hittar du fler filmer från Bromma Gymnasium >>

För att din kunskap ska bli så verklighetsanknuten som möjligt samarbetar vi med företag och högskolor, gör studiebesök och bjuder in föreläsare.

Bromma gymnasium har de senaste åren storsatsat på att låta så många elever som möjligt starta, driva och avveckla ett företag i samarbete med organisationen Ung Företagsamhet. Vi är nu en av Sveriges största UF-skolor och eleverna har vunnit många prestigefyllda priser både regionalt och nationellt. I UF-mästerskapen 2023 utsågs skolan till Årets UF-skola.

För oss är det viktigt att våra elever trivs på skolan och genom elevinflytande och roliga aktiviteter uppnår vi en hög trivsel och gemenskap hos våra elever. Eleverna har inflytande via klassrådet, elevrådet och matrådet. Vi ordnar en tävling med roliga grenar mellan klasserna som heter Brommakampen och pågår hela läsåret. Varje år i februari ordnas en skidresa till Romme och i september gör fysikeleverna experiment på Gröna Lund. Vi har även en egen idrottsförening som ordnar bollspel, träning och Skol-DM. Vårt elevhälsoteam arbetar hela tiden för att främja alla elevers trivsel.

Skolans lokaler är ljusa och fräscha. Här finns ett stort bibliotek med en bibliotekarie som hjälper eleverna hitta material till sina skolarbeten. Det finns välutrustade laborationssalar, musiksal, bildsal, aula, café, matsal och två idrottshallar. Förra hösten blev en helt ny byggnad klar på skolgården. Under våren blev ombyggnaden av matsalen klar. Den är nu betydligt större och inredd med nya möbler och utrustning. Precis intill skolan ligger Stora Mossens idrottsplats.

Välkommen till en skola där kunskap och gemenskap alltid står i fokus!

Kontakta Bromma Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Bromma Gymnasium. Bromma Gymnasium hör av sig inom kort!

• niu
  • TE