Curt Nicolin Gymnasiet

Curt Nicolin Gymnasiet har sedan starten 1996 växt avsevärt i både omfattning och relevans för Finspång med omnejd. Idag har vi över 550 elever som går hos oss!

Hos kan du välja mellan fyra olika program - Teknikprogrammet, Industritekniska programmet, El- och energiprogrammet samt Vård- och omsorgsprogrammet. Vi erbjuder även dig med gymnasieexamen från Teknikprogrammet ett 4:e år (påbyggnadsår), TE4, som ger dig en gymnasieingenjörsexamen.

För att ge dig verktyg till ett lärande som du kan använda dig av i ditt kommande arbetsliv, ser vi det som en stor fördel att kombinera exempelvis matematik med en verkstadslektion. Vi är övertygade om att när vi applicerar teoretiska ämnen på de praktiska uppgifterna, så blir det mer lustfyllt, enklare och mer motiverande att lära.

Idrottsprofil
Håller du på med någon idrott som du vill kunna lägga mer tid på? Hos oss ger vi dig möjligheten till två schemalagda idrottstillfällen per vecka där du kan utöva din idrott. För detta behöver du tillhöra en förening och ha en kontaktperson inom din idrott.

Skolan
Vår skolverksamhet bedrivs i  lokaler upprättade 2014. Här finns bland annat en verkstad på 1000 kvadratmeter och en topputrustad el- och automationssal, men även VR-rum, metodrum för vårdklasserna och 3D-rum.

Utöver det har vi även förstås den unika närheten till våra ägarföretags verksamheter, där vi även bedriver en del av utbildningen t.ex. Clinicum på Finspångs nya Vårdcentrum.

Kontakta Curt Nicolin Gymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Curt Nicolin Gymnasiet. Curt Nicolin Gymnasiet hör av sig inom kort!

• TE
  • EE