Donnergymnasiet

Personlig utveckling genom kunskap och kreativitet

Donnergymnasiet är en plats för dig som vet vem du är, men kanske inte nödvändigtvis vad du ska bli. Vi tror att en mångsidig utbildning i en inspirerande och trygg miljö är den perfekta grunden för din personliga utveckling, och för att du ska hitta det du verkligen brinner för. Därför gör vi vårt yttersta för att skapa stimulerande undervisning som väcker nyfikenhet och lust att lära.

Under dina tre år kommer du att möta både uppmuntran och utmaningar, då vi ständigt vill stärka dig och din förmåga att hitta svar genom nya tankebanor och perspektiv. På Donnergymnasiet ger vi dig helt enkelt verktygen att bli den bästa versionen av dig själv. Skolan ligger endast fyra minuter från Lindholmen, i nya moderna lokaler. På Donnergymnasiet erbjuder vi fem olika program: ekonomi, naturvetenskap, samhällsvetenskap, musik-samhäll och musik-natur.

Långa lektionspass, komprimerat schema och lektionsfri dag

Donner har tagit fram en schemastruktur som skolan tror skapar de bästa förutsättningarna för intressant och givande undervisning. Lärande är en långsam process, därför har du på Donner främst långa lektionspass där du får hela för- eller eftermiddagar att arbeta fokuserat med ett och samma ämne. Schemat är även komprimerat så att du slipper håltimmar och istället får effektiva dagar, där du börjar och slutar ungefär samma tid varje dag. Varje vecka har du en dag som är lektionsfri, där tanken är att du själv lägger upp din studietid. Skolan är öppen som vanligt, lärarna finns tillgängliga på plats och eleverna spenderar vanligen hela dagen i skolan. Detta för att ge dig ett större ansvar över dina studier och friheten att använda din tid som du känner att du behöver.

Öppen och varm skolmiljö genom Donnerandan

Donner har alltid strävat efter att skapa en öppen och varm skolmiljö där alla blir sedda och både lärare och elever har en god relation till varandra. Dina tankar och åsikter är viktiga och som elev har du ett stort inflytande på undervisningen och skolan i stort. På skolan arbetar de med en mentorskapsmodell där personalen på ett strukturerat sätt jobbar med mjukare värden såsom motivation, studieteknik, gruppdynamik och andra ämnen som rör livet i och efter gymnasiet.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Donnergymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Donnergymnasiet. Donnergymnasiet hör av sig inom kort!