Drottning Blankas Gymnasieskola Uddevalla

Nå dina mål på Drottning Blankas Gymnasieskola - mitt i Uddevalla

Drottning Blankas Gymnasieskola är skolan som är engagerad i sina elever, sitt närområde och världen. Genom personligt engagemang når vi tillsammans med våra elever framgång.

Vårt läge i centrala Uddevalla gör att det är mycket enkelt att pendla till skolan med buss eller tåg. Vi erbjuder 8 utbildningar, både yrkesprogram och högskoleförberedande program. Skolan har såväl traditionella undervisningslokaler som specialsalar.

För oss är det viktigt att ha en bra gemenskap på skolan. Här möts och utvecklas våra elever i samspel med engagerad personal, som ständigt arbetar med att utveckla verksamheten.

Läs mer på vår hemsida

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Uddevalla

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Uddevalla. Drottning Blankas Gymnasieskola Uddevalla hör av sig inom kort!

• HV
  • FS