Drottning Blankas Gymnasieskola Norrköping

Välkommen till Drottning Blankas Gymnasieskola Norrköping!

Drottning Blankas Gymnasieskola är skolan som är engagerad i sina elever, sitt närområde och världen. Vi jobbar för att ge dig de bästa förutsättningarna att lyckas både med skolan och i arbetslivet. Våra lärare bryr sig om hur du har det och hur det går i skolan.

På DBGY Norrköping värdesätter vi att utmana och hjälpa dig att nå den potential vi vet att du kan nå. Vi arbetar nära pedagogisk forskning för att ge dig den bästa möjliga utbildningen. Vi lägger även mycket energi på samarbetet kring dig och din studiegång för att du efter tre år hos oss ska vara redo att kliva vidare mot nya mål! Det är viktigt för oss att det går bra för dig.

Vi tycker det är viktigt att variera sättet du lär dig på och engagerar oss för att undervisningen ska vara intressant, spännande och rolig. Vi har heltidsmentorer som följer dig lite extra under din studietid, och våra lärare lägger alltid lite extra tid på att umgås med eleverna. Vi har höga förväntningar både på våra elever och lärare. Hos oss kan du läsa både yrkesprogram och högskoleförberedande program.

Du är alltid välkommen att följa en elev för en dag på skolan. Kontakta skolan så bokar vi in en tid som passar.

Du kan läsa mer om oss på vår hemsida.

Välkommen till oss på Drottning Blankas Gymnasieskola!

Kontakta Drottning Blankas Gymnasieskola Norrköping

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Drottning Blankas Gymnasieskola Norrköping. Drottning Blankas Gymnasieskola Norrköping hör av sig inom kort!

• HV
  • BF