Film- och Musikgymnasiet

Film & Musikgymnasiet ett renodlat estetiskt gymnasium, där kreativiteten står i centrum och eleverna är aktivt delaktiga i sitt lärande.

Estetiska programmet är ett högskoleförberedande program, och hos oss kombineras teoretiska ämnen med fördjupade kunskaper inom någon av inriktningarna film och visuell design, musik eller scen och artist.

Alla våra resurser läggs direkt på eleverna. Vi har hög lärartäthet, små undervisningsgrupper, skicklig och uppskattad personal, fina lokaler och noga utvald, modern utrustning. Vi ger helt enkelt våra elever en riktigt bra utbildning, och det är roligt, omväxlande och utvecklande att vara elev hos oss.

Vi erbjuder ett stort antal valbara fördjupningskurser och alltid Idrott och hälsa 2, Matematik 2b samt Engelska 7 för områdesbehörighet och/eller extra meritpoäng.

Att studera hos oss innebär att du får samarbetar mycket med andra i skolan, därför är det viktigt att du gillar att arbeta i grupp och är öppen och nyfiken på andra människor och olika estetiska uttryck.

När du studerar hos oss får du producera film, musik, ljud, bild och scenproduktioner. De olika estetiska uttrycksformerna flätas samman med teoretiska ämnen. På det sättet tror vi att du känner glädje i att lära och förstå samtidigt som du utvecklar din kreativitet och drivkraft.

Du får lära dig hela den kreativa processen från idé till färdig produkt, du utvecklar din problemlösningsförmåga. Du får lära dig att belysa frågor ur olika perspektiv och att strukturera och planera ditt arbete.

Välkommen till oss!

Kontakta Film- och Musikgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Film- och Musikgymnasiet. Film- och Musikgymnasiet hör av sig inom kort!

• ES
  • IMV