Grillska Gymnasiet i Eskilstuna

Grillska Gymnasiet Eskilstuna ligger mitt på Kungsgatan i centrala Eskilstuna i trivsamma lokaler. Skolan har cirka 680 elever fördelade på sex olika program, både högskoleförberedande och yrkesprogram.

Grillska Gymnasiet Eskilstuna är en mindre skola med familjär stämning. Det betyder att vi värnar det goda mötet och behandlar varandra med respekt.

Grillska är en skola för dig oavsett om du har målet inställt på att studera vidare på högskolan eller om du vill gå ett mer praktiskt yrkesinriktat program med sikte på jobb.

Varför Grillska?

• Sammanhållna lektionspass – längre lektioner ger arbetsro och varierade arbetssätt.
  • Värdeskapande lärande – skapar mening och motivation att lära, ger ökade kunskaper och djupare förståelse. Skolan har bland annat ett nära samarbete med den lokala stadsmissionen.
  • Lär dig påverka samhället – ta del av bland annat Ung Företagsamhet, engagemangsutbildning, omvärldssamtal och projekt.
  • Närvarofrämjande arbete – alla ska ha rätt till sin plats i skolan.
  • Sveriges största UF-skola – vårt arbetssätt främjar kreativitet och entreprenörskap.
  • Egen elevrestaurang med högt ställda gastronomiska riktlinjer för god och näringsriktig mat i trevlig miljö.
  • E-sport eller CrossFit på schemat – utvecklas inom din idrott samtidigt som du pluggar.

En friskola utan vinstutdelning
Grillska gymnasiet är en friskola som bärs av idén att utbildning gör skillnad. Skolan drivs av Stadsmissionens Skolstiftelse – en av Sveriges största idéburna skolaktörer. Då vi drivs i stiftelseform sker ingen vinstutdelning, utan skolpengen investeras i våra skolor. Vi drivs av vår vision om en skola för ett mänskligare samhälle, där elever får kunskap och kraft att göra skillnad – skillnad för sig själva, för andra och för vårt samhälle.

Kontakta Grillska Gymnasiet i Eskilstuna

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Grillska Gymnasiet i Eskilstuna. Grillska Gymnasiet i Eskilstuna hör av sig inom kort!

• TE
  • ES