Hagströmska gymnasiet Falun

Välkommen till oss på Hagströmska Falun. Vårt hjärta bankar för sporten, den kärleken löper som en röd tråd genom allt. Vi finns här för att hjälpa dig får en balans i livet och att utmana dig själv att nå längre både akademiskt, personligt och sportsligt. Vi vet hur viktigt det är att skola, träning och fritid samspelar för att du ska må bra. Därför blir Hagströmska mer än en skola, mer än lärare, klasskompisar och tränare, vi är ett lag och en enda stor familj.

Träning
Vi tar din satsning på allvar. Här finns tränarna, utrustningen och stöttningen runt omkring. Allt som krävs för att du ska nå din fulla potential. Falun är en fantastisk idrottsstad med oändliga möjligheter och våra elever kan du hitta lite överallt, exempelvis i skidspåret i simhallen, på motorcrossbanan i skogen eller i vår unika inomhusvelodrom för cykel.

Skola
Hos oss kan du kombinera samtliga av våra program, både yrkes och högskoleförberedande, med din idrottsinriktning. Det finns inget som säger att man inte både kan elitsatsa och få en konkurrenskraftig gymnasieutbildning samtidigt.

Pluggstugor
Varje vecka finns möjlighet att få lärarledd läxhjälp på skolan. Pluggstugan vänder sig till alla elever, oavsett vilken betygsnivå du siktar på.

NIU / LIU
NIU står för nationellt godkänd idrottsutbildning. Idrottssatsningen är godkänd av både såväl skolverket som riksidrottsförbundet. Idrotter som inte är NIU är LIU, lokal idrottsutbildning.

Våra idrotter

Mer information om vår skola hittar du på vår webbsida.

Kontakta Hagströmska gymnasiet Falun

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Hagströmska gymnasiet Falun . Hagströmska gymnasiet Falun hör av sig inom kort!

• niu
  • NA