Vi ses på Malmömässan på Mässgatan 6 den 7- 9 november!

JENSEN gymnasium Malmö

Väljer du JENSEN gymnasium kommer du att ha tre roliga och utmanande år framför dig. När du tar studenten kommer du vara väl förberedd inför nästa steg - oavsett om du vill läsa vidare på högskola/universitetet, börja jobba eller starta eget företag.

En trygg studiemiljö där alla blir sedda
På vår skola råder det en lugn och trivsam studiemiljö. Våra elever lyfter ofta fram tryggheten och kontakten med sina lärare som två anledningar till att de är så nöjda med sin utbildning hos oss. De upplever att de blir sedda av sina lärare och andra vuxna på skolan. Det här är något vi vill bevara och ser som en självklar del i en högklassig utbildning.

I fräscha lokaler och med Malmö Live som granne, mysiga caféer i kvarteret och Slottsparken runt knuten finns vår skola på ett absolut A-läge. Vi finns till för dig som har höga ambitioner!

Engagerande och kompetenta lärare
Våra kompetenta och engagerade lärare brinner för elevernas utveckling. Din lärarcoach stöttar dig i att nå dina mål. Alla elever utmanas och stimuleras genom olika arbetsformer och ansvar. Genom en trygg miljö där arbetsglädjen är stark finns de bästa möjliga förutsättningarna för lärande och utveckling. Vår undervisning kopplas till verkliga situationer som gör lärandet konkret och användbart.

Idrottsmöjligheter, pedagogiska promenader och mental träning
Vi tror att en hälsosam och aktiv livsstil underlättar lärandet och din personliga utveckling. Vi lägger därför stor vikt vid en variation av idrottslektioner, mental träning och dagliga pedagogiska promenader.

Program
På JENSEN gymnasium läser du samma gemensamma ämnen, program- och inriktningsämnen som på andra skolor. Men för samtliga program kan vi erbjuda intressanta profiler som gör dig extra väl förberedd för studier och arbetsliv. Allt inom ramen för vårt utbildningskoncept, Träning för verkligheten.

Vi har behöriga och kunniga studie- och yrkesvägledare som kan svara på dina frågor kring program, kurser, behörighet och meritpoäng.

Passa på att besöka oss på Öppet hus och ställ frågor eller hör av dig för att boka in ett besök där du får följa en klass under en skoldag!

Titta gärna på våra nya filmer från Jensen
Må bra - prestera bättre
Hur det är att gå på JENSEN

Välkommen till JENSEN gymnasium Malmö!

Kontakta JENSEN gymnasium Malmö

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till JENSEN gymnasium Malmö. JENSEN gymnasium Malmö hör av sig inom kort!