Klara Teoretiska Gymnasium Linköping

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Linköping!

Klara Teoretiska Gymnasieskola Linköping ligger på Hamngatan 2. Vi kombinerar traditionell och schemalagd klassrumsundervisning med individuella och ämnesintegrerade projektarbeten. Vårt mål är att du efter din gymnasietid ska vara väl förberedd för en akademisk utbildning.

Personlig utveckling
Dina kommande tre år på gymnasiet är viktiga och spännande. Du kommer att ställas inför utmaningar, träffa nya vänner och lära dig nya saker, stort som smått. Vi har positiva förväntningar på våra elevers förmåga att lära och utvecklas. Vi återkopplar därför inte bara på hur det går för dig, utan guidar dig i vad som krävs för att nå längre.

Fin gemenskap
Hos oss blir du inte en i mängden, vi på KLARA Linköping satsar helhjärtat på att skapa en kultur med härlig gemenskap där du ska nå goda resultat. För att du ska lyckas erbjuder vi god struktur – med tydliga mål och fokus på att du ska nå dit du vill. Som elev har du även inflytande i allt från kursplanering till val av examinationsform.

Varierad undervisning

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Linköping

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Linköping. Klara Teoretiska Gymnasium Linköping hör av sig inom kort!

• FS