Kunskapsgymnasiet Uppsala

Kunskapsgymnasiet Uppsala – Mer än kunskap
På Kunskapsgymnasiet Uppsala sätter vi kunskap och utveckling i fokus. Med gedigna ämneskunskaper, studiecoachning individuellt och i grupp får du en utbildning som förbereder dig inför dina kommande högskolestudier. Här får du möjlighet att utvecklas i din riktning.

Fyra högskoleförberedande program
Kunskapsgymnasiet Uppsala erbjuder ekonomi-, natur-, samhällsvetenskap- och teknikprogrammen.

Gemenskap och utveckling
Hos oss finns en stark sammanhållning. Vårt sätt att arbeta bygger nära relationer mellan våra elever och elev och lärare. Kulturen på skolan präglas av kamratskap, respekt och förståelse för varandras olikheter. På Kunskapsgymnasiet är alla lika viktiga. Här kan du vara dig själv och samtidigt ingå i en gemenskap. När du tar studenten kommer du att vara väl rustad för vidare studier, eget företagande eller vad du än väljer att göra efter din gymnasieutbildning.

Kontakta Kunskapsgymnasiet Uppsala

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Kunskapsgymnasiet Uppsala. Kunskapsgymnasiet Uppsala hör av sig inom kort!

• TE