Nobelgymnasiet

Välkommen till Nobelgymnasiet – Värmlands största yrkesgymnasium!
Här blir du anställningsbar, högskoleklar och oslagbar. Oavsett om du letar efter en snabb väg till jobb eller bestämmer dig för att läsa vidare senare i livet står dörrarna öppna för dig. Vi är en skola med yrkeskompetenser på hög nivå, den senast utrustningen och ett nära samarbete med yrkesbranschen.

10 goda vanor för din skull
Det är viktigt för oss att du som elev mår bra, och det är viktigt för oss att du förstår vad du behöver för att må bra. Därför fokuserar Karlstads kommunala gymnasieskolor på god hjärnhälsa i projektet 10 goda vanor.

Vi ser till att ge dig verktyg för att kunna göra positiva val, nå goda studieresultat och få ökad möjlighet till inflytande över ditt eget liv. Ett hållbart lärande helt enkelt.

Vällagad mat varje dag
På våra kommunala gymnasieskolor erbjuds det tre maträtter varje dag varav en är vegetarisk. Förutom tre maträtter finns en näringsrik salladsbuffé, mjukt och hårt bröd, ekologisk mjölk och vatten. Självklart är skollunchen gratis för dig som gymnasieelev.

Studiemöjligheter för alla
Är du inte behörig till gymnasieskolan erbjuder Nobelgymnasiet även gymnasieförberedande utbildningar inom introduktionsprogrammen. Det finns också anpassad gymnasieskola.

Kontakta Nobelgymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Nobelgymnasiet. Nobelgymnasiet hör av sig inom kort!

• rig
  • niu