NTI Gymnasiet Nacka Strand

På NTI Gymnasiet Nacka Strand är vårt fokus på framtidens kunskaper och yrken. Om 20 år kommer det finnas yrken som ingen hört talas om idag, och det är vår uppgift att förbereda dig för det. Ingen vet exakt hur världen kommer se ut, men en sak är säker och det är att tech är en del av framtiden. Det är vårt uppdrag att möta denna utmaning och det stora behovet av moderna, framtidsfokuserade utbildningar.

Vi finns till för dig med höga ambitioner, ett starkt driv att lära dig mer och målet att studera vidare på högskola eller universitet. Tillsammans med NTI Gymnasiets 24 andra skolor har vi en stabil grund att tillsammans skapa framtidens utbildningar inom tech, science och IT. Vi utbildar dig för att leda och navigera i en teknikdominerad framtid.

• LÄGET
    Nya fräscha lokaler med fantastiskt läge och bra kommunikationer. Både buss från Slussen och båt från Lidingö och Nybrokajen stannar utanför skolan.

• MÖJLIGHET ATT PÅVERKA
    Här får du som elev i en växande verksamhet möjlighet att påverka din utbildning och forma ditt eget lärande. Bland annat kan du certifiera dig inom till exempel Microsoft och Programmering.

• TRYGGHET OCH ENGAGEMANG
    NTI har funnits sedan 1968 och drivit gymnasieskolor med fokus på tech sedan 2002 - alltid med hög kvalité och studieresultat. Om du brinner för IT och teknik lika mycket som vi är NTI Gymnasiet Nacka Strand helt rätt val för dig.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign, som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Du får gärna kika även på andra NTI Gymnasiet-skolor i Stockholms län via länkarna nedan:

NTI Handelsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan

NTI Gymnasiet Södertälje

NTI Gymnasiet Södertörn

NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Sollentuna

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Nacka Strand

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Nacka Strand. NTI Gymnasiet Nacka Strand hör av sig inom kort!

• TE
  • EE