NTI Gymnasiet Södertörn

NTI Gymnasiet Södertörn startade 2001 som en av de första fristående skolorna med IT-inriktning och hette då IT-Gymnasiet Södertörn. IT genomsyrar undervisningen mer än någonsin för våra 250 elever – oavsett program och inriktning. Vårt gymnasium ligger i ett attraktivt område på frammarsch. Här byggs såväl för handel och boende som kultur och utbildning. Vi har exempelvis Södertörns högskola och Technology and Health i grannskapet. Vår målsättning är att ge eleverna en stabil grund att stå på. Vare sig det handlar om arbete eller fortsatta högskolestudier.

• LÄGET
    Skolan har ett bra läge med tät kollektivtrafik. Hit kommer du enkelt med pendeltåg eller bussar. Södertörn är en etablerad studiemiljö - vi har flera högskolor som grannar.

• VÅRA LOKALER
    I våra ljusa och trivsamma lokaler skapar elever och lärare goda relationer. Här hjälps alla åt att gemensamt utveckla skolans miljöer i en kontinuerlig process.

• GEMENSKAP
    Hos oss får våra elever möjlighet att tillsammans med sina engagerade och kunniga lärare utveckla sin nyfikenhet kring teknik, robotar, och estetiska projekt även utanför lektionstid. Ett aktivt elevråd bidrar till att skapa en god gemenskap och samhörighet.

• TE: NTI Gymnasieingenjör - påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign.

Läs mer på vår hemsida!

VÅRA PROGRAM:

TE: Teknikprogrammet med inriktning informations- och medieteknik på NTI Gymnasiet Södertörn ger en bred behörighet till vidare studier. Programmet ger inte minst en möjlighet till mycket tid för fördjupning inom webb och programmering. Faktum är att våra teknikelever är så attraktiva på arbetsmarknaden att många får jobb direkt efter avslutade studier.

EE: El- och energiprogrammet med inriktning dator- och kommunikationsteknik har fullt fokus på nätverkskurser. Det gör dig väl förberedd för praktik på ett av våra samarbetsföretag – och mycket attraktiv för nätverksbranschen efter avklarad examen.

ES: Estetiska programmet med inriktning estetik och media handlar om samarbete – och om att nå utanför skolans väggar. Här jobbar eleverna i riktiga projekt med externa kontakter. Ofta tillsammans med eleverna i musikprogrammet. Varje år genomförs flera specialarrangemang för en utomstående publik.

IMY: Yrkesintroduktion mot El- och energiprogrammet

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet vill vara Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Du får gärna kika även på andra NTI-gymnasier i Stockholms län, snabblänkarna nedan:

NTI Handelsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Nacka Strand

NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan

NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Sollentuna

NTI Gymnasiet Södertälje

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Södertörn

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Södertörn. NTI Gymnasiet Södertörn hör av sig inom kort!

• TE
  • ES