NTI Gymnasiet Sundsvall

Gillar du IT, att utmanas och att vara kreativ?

För dig som är intresserad av digital design, teknik, programmering eller datorteknik och vill gå en teknikinriktad utbildning är NTI Gymnasiet i Sundsvall det självklara valet. Vi utbildar och rustar dig för samhällets växande behov där teknik, IT och design står i fokus. Eleverna på våra program har goda förutsättningar att utveckla sina intresseområden i samarbete med våra engagerade lärare.

Med höga förväntningar – både på oss själva och på våra elever – arbetar vi för att ständigt utvecklas. Vi stöttar dig för att du ska nå så långt som möjligt. På vår skola har vi modern teknisk utrustning i alla våra lokaler – till exempel GreenScreen, makerspace, studio, techsal och VR-utrustning. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

• LÄGET
    Vi finns sedan 18 år tillbaka på Kyrkogatan 21, i hörnet av Stora Torget, alldeles intill Stadshuset och nära till lokaltrafiken.

• VÅRA LOKALER
    Som elev hos oss får du tillgång till flera specialutrustade salar för våra program. Vi har t.ex. greenscreen, nätverkssal, makerspace och techsal.

• GEMENSKAP
    Vi arbetar aktivt för din trivsel och trygghet. Du har nära kontakt till rektor och personal och ditt engagemang är viktigt för oss.

• E-SPORT
    Hos oss kan du välja e-sport som individuellt val redan första läsåret inom alla tre programmen.

• NTI GYMNASIEINGENJÖR
    Vi erbjuder även en ytterligare väg att gå för dig som läst teknikprogrammet – nämligen vår ettåriga påbyggnadsutbildning inom mjukvarudesign/spelutveckling, som leder till en gymnasieingenjörsexamen.

Läs mer på vår hemsida!

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta NTI Gymnasiet Sundsvall

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Gymnasiet Sundsvall. NTI Gymnasiet Sundsvall hör av sig inom kort!

• TE
  • ES