ProCivitas Privata Gymnasium Lund

Välkommen till ProCivitas Privata Gymnasium Lund!

På ProCivitas i Lund möts du av skolans engagerade personal. Vi har som ambition att ge dig som elev de bästa förutsättningarna för att lyckas med dina studier och ditt framtida yrke. Våra lokaler ligger mitt på Lunds universitetsområde i före detta Anatomiska institutionen.

Entreprenörskap
Vi använder Ung Företagsamhets välbeprövade koncept för hur man startar och driver ett eget företag under ett skolår. Du lär dig ta ansvar, tränar din kommunikativa förmåga och utvecklar din drivkraft. Du driver ett riktigt företag baserat på en egen affärsidé, träffar kunder, köper in från leverantörer och ställer ut på mässor.

Samverkan med näringslivet
På ProCivitas samverkar vi med det lokala näringslivet på flera olika sätt. Bland annat erbjuder vi dig en mentor som fungerar som ditt personliga bollplank. Som komplement till undervisningen bjuder vi även in spännande föreläsare som delar med sig av sina erfarenheter inom många olika ämnen.

Gemenskap
För att nå goda studieresultat måste du trivas, må bra och känna dig trygg. Vi har en stark gemenskap och många uppskattade traditioner som till exempel teambuildingsläger, galakvällar, sleepovers och mycket annat.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta ProCivitas Privata Gymnasium Lund

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till ProCivitas Privata Gymnasium Lund. ProCivitas Privata Gymnasium Lund hör av sig inom kort!