Vi ses 8 - 10 oktober på Gymnasiedagarna på Svenska mässan i Göteborg!

Sjölins Gymnasium Göteborg

Välkommen till Sjölins Gymnasium Göteborg!

Sjölins Gymnasium finns centralt beläget i Göteborg med närhet till Vasaplatsen och undervisningen sker i vackra lokaler i en anrik byggnad. Hos oss råder en avspänd atmosfär, en positiv stämning och ömsesidig respekt. Med en kombination av hög lärartäthet och pedagogiskt nytänkande skapar vi tillsammans med våra elever en trygg atmosfär där du utvecklas på dina egna villkor.

Utbildningar på Sjölins Gymnasium Göteborg
Skolan är relativt liten och erbjuder tre olika högskoleförberedande program:

• Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi eller Juridik

• Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Naturvetenskap eller Naturvetenskap & Samhälle

• Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Samhällsvetenskap eller Beteendevetenskap

Casemetodik
På Sjölins jobbar vi med casemetodik. Casemetodiken visar dig hur ämnena hänger ihop med varandra och med det som händer i samhället idag. Genom casen kommer du utveckla ett kritiskt tänkande, förmåga att jobba både i grupp och självständigt, bland mycket annat. Verktyg som du kommer ha nytta av när du pluggar vidare.

Lugna arbetsmiljöer
Vårt mål är att du ska nå långt bortom dina egna förväntningar och växa som person under din tid hos oss. Hög lärartäthet och bra arbetsmetoder är en del, men minst lika viktigt är det att du känner dig sedd och respekterad varje dag. Därför har vi satsat på lugna arbetsmiljöer och en väl fungerande elevhälsa.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Sjölins Gymnasium Göteborg

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Sjölins Gymnasium Göteborg. Sjölins Gymnasium Göteborg hör av sig inom kort!

• NA
  • EK