Carl Wahren Gymnasium

Carl Wahren Gymnasium – För en lysande framtid

Carl Wahren präglas av småskalighet och flexibelt arbets- och förhållningssätt med fokus på Dina förutsättningar och utvecklingsmöjligheter. Skolan strävar efter att Du utvecklar Din självkänsla och tilltro till Din egen förmåga och möjlighet att utvecklas. Carl Wahren är den lilla skolan med de stora möjligheterna.

Carl Wahren sätter kunskap och individen i centrum. Genom en individualiserad undervisning ges elever i behov av särskilt stöd och högpresterande elever den stimulans som krävs för att kunna utvecklas så långt som möjligt.

Vår skola har lång tradition av arbetsplatsförlagt lärande (APL) och vi erbjuder lärlingsutbildning på skolans samtliga yrkesprogram. En lärlingsutbildning hos oss innebär att du gör mer än halva utbildningen på en arbetsplats.

1000kr extra i månaden. Lärlingsersättning är ett bidrag för dig som går på en utbildning på gymnasiet där delar av din utbildning är på en arbetsplats. Det är ett komplement till studiebidraget och är till för måltider och resor. Bidraget är 1 000 kronor i månaden och du får det under den tid du studerar på en gymnasial lärlingsutbildning eller en lärlingsliknande utbildning på ett introduktionsprogram.

På Carl Wahren gymnasium kan du välja bland tio yrkesprogram, vilka alla ger dig grundläggande högskolebehörighet.

Yrkesprogram

• Barn- och fritidsprogrammet
  • Bygg- och anläggningsprogrammet
  • El- och energiprogrammet
  • Fordons- och transportprogrammet
  • Hantverksprogrammet
  • Hotell- och turismprogrammet
  • Industritekniska programmet
  • Restaurang- och livsmedelsprogrammet
  • Vård- och omsorgsprogrammet
  • Introduktionsprogram

På Carl Wahren får du:

• Gratis busskort - alla elever som börjar i åk. 1 får gratis SL-busskort.
  • Sovmorgon - skoldagen börjar 09:20 alla dagar.
  • Restaurangmat - lunchen serveras på restaurang.
  • Små elevgrupper - små på riktigt! Vanligtvis ca 10 elever i varje grupp.

Kontakta Carl Wahren Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Carl Wahren Gymnasium. Carl Wahren Gymnasium hör av sig inom kort!

• HV
  • HT