Spira Teoretiska Gymnasium - Stora Essingen

I nyrenoverade och klimatkompenserade fastigheter, på Stora Essingen mitt i centrala Stockholm, ligger Spira Teoretiska Gymnasium Stora Essingen. Lokalerna är naturnära med Essingefjärden precis utanför fönstret, och härliga grönområden runt skolan. En miljö som stimulerar såväl sinne som inbjuder till utomhusaktiviteter.

Skolan
Skolan ligger i nyrenoverade fastigheter, precis intill tvärbanan och med utsikt över Essingefjärden, på Stora Essingen.

På skolan finns allt du kan tänkas behöva under din gymnasietid. Skolan, fördelad över 4 plan, inhyser såväl klassiska lektionssalar och nyrenoverad laborationssal som uppehållsytor, idrottshall, matsal och elevcafé i fräscha lokaler.

Fastigheten är citynära med endast 10 minuter till centrum och med ca 2 minuters gångavstånd från tvärbanan. Placeringen gör det enkelt för elever som personal att pendla till skolan, samtidigt som området inger ett lugn trots närvarande citypuls.

Elevkår
Och för dig som vill engagera dig utöver dina studier – då kan du gå med i skolans elevkår!

Utbildningen och lärare
På skolan kommer du mötas av engagerade och duktiga behöriga lärare som med sin erfarenhet och kunskap kommer förbereda dig inför vidare studier och arbetslivet.

I klassrummet väver vi in dagsaktuella ämnen som entreprenörskap och samhällsutveckling – utifrån flera infallsvinklar och aspekter, i undervisningen.

Ett uppskattat inslag i utbildningen är bland annat Ung Företagsamhet där du får möjligheten att starta och driva ett eget företag – från idé till färdig produkt!

Spännande val
Vi erbjuder ett brett utbud av individuella val och moderna språk. Välj bland kurser som kriminologi, astronomi, arkeologi, foto, dans, italienska eller mandarin!

Dina förväntningar
På Spira kan du förvänta dig en lugn och dynamisk kunskapsmiljö med massor av engagemang och en riktigt skön atmosfär. Det är sådant som skiljer oss från andra skolor – och som är en del i vår vision om en givande gymnasietid.

Besök oss på öppet hus eller gymnasiemässan för att skaffa dig en uppfattning om oss.

Vi ser fram emot att träffa dig!

Kontakta Spira Teoretiska Gymnasium - Stora Essingen

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Spira Teoretiska Gymnasium - Stora Essingen. Spira Teoretiska Gymnasium - Stora Essingen hör av sig inom kort!

• NA