Jämtlands Gymnasium Fyrvalla

Jämtlands Gymnasium är den kommunala gymnasieskolan i fyra av åtta kommuner i Jämtlands län. Vi finns på orter som Östersund, Bispgården, Ås, Bräcke, Åre och Alsen. Det innebär att vi kan erbjuda dig en stor variation av utbildningar där det passar dig bäst.

Fyrvalla – Våra lokaler och den nybyggda bygghallen på Fyrvalla i Östersund är perfekt anpassade för teknikutbildningar inom bygg, fordon, industri, el, energi, VVS och fastighet. Fyrvalla är ett teknisk utbildningscentrum som faktisk saknar motstycke i Norrland eller kanske hela Sverige. Stora, luftiga lokaler med modern utrustning som ger dig rätt förutsättningar för arbetsmarknaden.

Jobb direkt efter gymnasiet
På våra program har du goda möjligheter att få arbete direkt efter gymnasiet. Under din utbildning har du minst 15 veckors arbetsplatsförlagt lärande (APL) som ger dig kunskap och erfarenhet inom ditt blivande yrke. Gymnasieprogrammen träffar också branschen regelbundet där de ser till att innehållet i utbildningen motsvarar vad företagen behöver hos sina blivande anställda.

Med sikte på framtiden
Vi hjälper dig att anpassa din utbildning efter dina behov och önskemål. Vill du studera vidare efter gymnasiet har du alltid möjlighet att komplettera med de kurser som behövs för att få högskolebehörighet.

Jämtlands Gymnasium
Jämtlands Gymnasium är en av norra Sveriges största utbildare på gymnasienivå och erbjuder alla 18 nationella program, idrottsprogrammet, introduktionsprogrammen och gymnasiesärskola. Vi finns på sju olika campus i Jämtlands län; Bispgården, Bräcke, Fyrvalla, Torsta, Wargentin, Wången och Åre.

Vi har utbildningar för alla
Vårt mål är att förverkliga dina drömmar och ge dig bra förutsättningar för framtiden. Därför satsar vi på kunniga lärare, stora valmöjligheter, elevhälsa, arbetsplatsförlagt lärande, bibliotek, caféer och andra mötesplatser. Det bästa betyget är om våra elever är nöjda - och det är de!

Se våra programfilmer!

OBS! Inriktningarna startar om det finns tillräckligt med sökande.

Kontakta Jämtlands Gymnasium Fyrvalla

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Jämtlands Gymnasium Fyrvalla. Jämtlands Gymnasium Fyrvalla hör av sig inom kort!

• RL
  • BA