Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra

Välkommen till Klara Teoretiska Gymnasium Norra!

Klara Teoretiska Gymnasium Norra har gått samman med Klara Teoretiska Gymnasium Västra. Skolan har flyttat in i sprillans nya lokaler på Campus Vasastan i Stockholm, som är ett modernt och klimatsmart campus med större ytor och bättre studiemiljö för våra elever. Vi vill ge dig goda förutsättningar för vidare studier.

Personlig skola
KLARA Norra har egna lokaler och klassrum, samt gemensamma utrymmen som skolmatsal, elevcafé och takterrass vilka delas med de andra skolorna. Vi är en skola med fokus på det personliga bemötandet.

Engagerade lärare
Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra ger dig många möjligheter och utmaningar. Våra lärare samarbetar med dig för att du ska hitta ett arbetssätt som gör att du utvecklas så långt som möjligt. Målet är att du efter gymnasiet ska vara mycket väl rustad för en akademisk utbildning. För det behövs goda ämneskunskaper, väl utvecklad studieförmåga och höga betyg.

Högskoleförberedande
Vi vill ge dig rätt förutsättningar för att utvecklas och lyckas med vidare studier. Genom väl strukturerad undervisning med tydliga mål, uppföljning och mentorskap får du en lärorik gymnasietid.

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra. Klara Teoretiska Gymnasium Stockholm Norra hör av sig inom kort!