LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Södra

Creators welcome!

På LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Södra lär du dig vara kreativ inom digitalt skapande av olika slag. Utbildningarna utgår från Teknikprogrammet och Estetiska programmet och de olika profilerna är skräddarsydda utifrån branschens utveckling och behov. Du får en blandning av teoretisk och praktisk utbildning som utmanar ditt kreativa tänkande och samtidigt gör dig behörig till högskolan!

Campus Södermalm!
LBS Stockholm Södra hittar du på Campus Södermalm. Ett centralt och kreativt campus med bland annat egen fotostudio och utvecklingsmiljöer för programmering i AR, VR och XR. Vi har helt nya klassrum som är anpassade för just oss och våra kreativa utbildningar, bibliotek, skolcafeteria och egen idrottshall.

Var kreativ och få högskolebehörighet!
I Stockholm finns mängder av möjligheter för att integrera utbildningen med såväl medie- som spelbranschen och vi använder oss av den senaste tekniken. Här kommer du att få en aktuell gymnasieutbildning samtidigt som du får jobba med något du brinner för.

Med lärare och projektarbeten som tränar dig i att använda kreativitet och teknik till att ta fram unika lösningar på moderna utmaningar kan dina idéer bli till verklighet på LBS Kreativa Gymnasiet. Dessutom blir du behörig för högskolan. Vill du ha en inspirerande gymnasietid som förbereder dig för dagens kreativa branscher? Då borde du bli en del av oss på LBS Kreativa Gymnasiet.

Läs mer om skolan och våra program på vår hemsida!

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Södra

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Södra. LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Södra hör av sig inom kort!

• TE
  • ES