Malenagymnasiet

Malenagymnasiet är ett litet gymnasium med yrkesprogram. Här satsar vi på att alla ska lära känna varandra så att vi får ett gott samarbete, både personal och elever. Vi månar om att alla ska trivas och ha roligt, något vi anser krävs för en lyckad utbildning.

På Malenagymnasiet finns en anpassad och modern maskin- och fordonspark som möter arbetslivets krav. Våra lokaler är anpassade för arbete i såväl bygghall, verkstad som klassrum men framför allt har vi personal som vill hjälpa dig och se just dig lyckas med din utbildning.

Yrkesskicklighet och anställningsbarhet är viktiga delar i utbildningen och något som alla lärare har framför ögonen i undervisningen. Detta visar sig bl.a. genom att vi är en branchrekomenderad skola och att Malenagymnasiet stått på prispallen i tre yrkes-SM i rad.

Skolan erbjuder:

• Fordon- och transportprogrammet med inriktning transport med valet godstransporter
  • Bygg- och anläggningsprogrammet där du kan utbilda dig till maskinförare
  • Introduktionsprogrammet med alla dess inriktningar

Trivs du så lyckas du!

Välkommen!

Kontakta Malenagymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Malenagymnasiet. Malenagymnasiet hör av sig inom kort!

• BA
  • FT