NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

På NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm möter du lärare med hög kompetens och erfarenhet med kvalitet i fokus. Flera av våra lärare är disputerade inom våra spetsämnen. Skolan samarbetar med Tekniska muséet, Järnkoll, Astronomisk ungdom samt Vetenskapens hus. Våra lokaler är nyrenoverade och fräscha med både makerspace och välutrustade labbsalar som sätter spets på undervisningen.

• LÄGET
    Skolan finns vid Fridhemsplan, knutpunkt för både tunnelbana och bussar samt endast två stationer från Odenplan. Skolan ligger avskilt i ett lugnt område nära Rålis och Mälaren.

• LÄRARNA
    Vi har lagt kraft och energi på att rekrytera duktiga, engagerade och legitimerade lärare som vill stanna hos oss länge. Vår låga personalomsättning bidrar både till trygghet och ökad trivsel.

• ELEVFÖRENINGAR
    Våra elever arbetar aktivt för att skapa trivsel på skolan och har startat flera elevföreningar som bidrar till gemenskap över klasser och årskurser.

Läs mer om oss på vår hemsida!

Våra program:

• TE: Teknikprogrammet med inriktning teknikvetenskap förbereder dig för fortsatta studier, samtidigt som du får en spetskompetens inom teknik. Vi gör allt för att du ska vara väl förberedd för högskolestudier inom främst teknik, programmering och naturvetenskap. Det är en gedigen teknisk utbildning som ger dig stora valmöjligheter i framtiden. Du kan exempelvis läsa vidare till systemvetare, programmerare eller civilingenjör.

• NA: Naturvetenskapsprogrammet med inriktning naturvetenskap är för dig som har siktet inställt på vidare studier och vill jobba som läkare, ingenjör eller kanske veterinär i framtiden. Programmet är som gjort för dig som gillar att lösa problem, studera och är intresserad av många olika naturvetenskapliga ämnen. Här har du möjlighet att få full behörighet till alla högskoleutbildningar och skaffa värdefulla meritpoäng – eftersom skolan erbjuder kurser i matematik, engelska och moderna språk.

Om NTI Gymnasiet
NTI Gymnasiet är Sveriges ledande gymnasieskola inom tech, science och IT. På våra 25 skolor runt om i landet gör våra elever sig redo för en digital värld i snabb förändring. I höst är kanske du en av oss.

Oavsett om du väljer att plugga vidare eller börja arbeta direkt efter examen kommer du att ha nytta av din aktuella kunskap och erfarenhet från att använda den allra senaste tekniken. Du kommer att vara vaken och observant på ny forskning och heta trender. Forma din egen framtid idag, var med och utveckla samhället imorgon.

Du får gärna kika även på andra NTI-gymnasier i Stockholms län, snabblänkarna nedan:

NTI Handelsgymnasiet Stockholm

NTI Gymnasiet Nacka Strand

NTI Gymnasiet Stockholm Odenplan

NTI Gymnasiet Södertörn

NTI Gymnasiet Sollentuna

NTI Gymnasiet Södertälje

Kontakta NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm. NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm hör av sig inom kort!

• NA
  • TE