Odengymnasiet

Odengymnasiet är en liten gymnasieskola belägen nära vackra Vinterviken vid Örnsbergs tunnelbanestation.

Vi har ljusa och fräscha klassrum och en nyinredd frisörsalong samt en stylistsal. Lunchen äter vi i vår egen matsal och idrotten har vi i en modern idrottssal i Liljeholmen.

Om du behöver stöd eller vill plugga lite extra så har vår lärstudio öppet varje dag, där finns alltid en  lärare tillhands.

Lärarna på Odengymnasiet är mycket yrkesskickliga, undervisningen ska vara meningsfull, begriplig och hanterbar och det är våra lärare bra på. Du har också en egen mentor som stöttar dig genom din skolgång.

På Odengymnasiet arbetar vi efter en gemensam pedagogisk modell med fokus på lärande och kunskapsutveckling. Vi satsar mycket på skolans elevhälsoteam, som finns där när du behöver dem och jobbar för att du ska vara trygg, må bra och nå dina mål.

Vi har höga ambitioner och vill vara den bästa skolan för dig. Här finns ett högt engagemang från lärare och all personal samt våra nuvarande elever som vill att DU som kommer till oss i årskurs 1 ska trivas och må bra för att nå DINA mål med studierna.

Välkommen till oss!

Kontakta Odengymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Odengymnasiet. Odengymnasiet hör av sig inom kort!

• TE
  • HV