Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

S:t Martins gymnasium

Stor chans till jobb efter din utbildning!

S:t Martins gymnasium har ca 300 elever. Våra lärare är erfarna och skickliga i sina ämnen och har ett stort engagemang i dig och dina studier. Vi har hög kvalitet på undervisningen och arbetar mycket med trygghet, gemenskap och sammanhållning. Vårt mål är att du som elev ska få mycket kunskap för att gå vidare till ett jobb eller högre studier.

Hos oss får du en individuellt anpassad utbildning med lärare som har mångårig erfarenhet och hög kompetens inom sina yrkesområden. Under din gymnasietid har du som läser en yrkesutbildning minst 15 veckors praktik, APL.

Samhällsvetenskapsprogrammet - inriktning samhällsvetenskap - Specialpedagogisk profil
Program med NPF-anpassningar, både på grupp- och individnivå för att du ska trivas. Studieplanering sker på individnivå.

NYHET!
Läsåret 24/25 startar Samhällsvetenskapsprogrammet - inriktning samhällsvetenskap

Ett högskoleförberedande program för dig som är intresserad av dagsaktuella samhällsfrågor och att diskutera vad som formar samhället och vad som påverkar framtiden. Du får studera demokrati, internationella relationer, etik mm.

Barn och fritid är för dig som vill arbeta med barn, ungdomar och vuxna.

Hantverksprogrammet – Frisör
Ett program för dig som är kreativ och tycker om att arbeta med människor.

Hantverksprogrammet – Hår-och makeupstylist
Har du ett stort intresse för makeup, naglar och hår? Då är detta utbildningen för dig.

Fordon- och transportprogrammet – Personbil
För dig som är intresserad av teknik, bilar och motorer.

Vi har alltid öppet hus
Om du inte har möjlighet att komma på något av våra Öppet hus tar vi gärna emot dig en annan dag. Ring och boka tid för ditt besök på 08-706 87 72 så ser vi till att du får träffa någon från just det program du är intresserad av. Du kan också skicka e-post till oss så sänder vi över önskad information.

Välkommen till gymnasiet där eleven står i fokus!

Kontakta S:t Martins gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till S:t Martins gymnasium. S:t Martins gymnasium hör av sig inom kort!

• HV
  • FT