Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL

Engagerade lärare, enastående support
- På SSHL kan du studera antingen som dagelev eller som internatelev.
- Du kan välja att studera på svenska eller på engelska.

Vi erbjuder olika svenska program men även internationella IB-programmen IB MYP4-5, IB Diploma och IB Career-related Programme.

SSHL drivs i stiftelseform, vilket innebär att skolan inte är vinstdrivande. SSHL är en mångkulturell mötesplats där du får möjlighet att hitta nya vänner från olika delar av världen.

Kom och hälsa på!
Då kommer du att upptäcka att det är något speciellt med att gå på SSHL. Vår personal är otroligt engagerad i att få alla elever att känna delaktighet, att känna sig som hemma och att skapa en rolig och aktiv fritid.

För mer information och tider för Provbo >>   Öppet hus >>

Väljer du att bli internatelev kommer du att höja ditt fokus och ta dina studier till en ny nivå. Vi erbjuder numera tre olika boendeformer: veckointernat, deltidsinternat och heltidsboende.

Kontakta oss gärna för att boka möte eller besök på skolan: [email protected]

Kontakta Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL. Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL hör av sig inom kort!

• IB