Tycho Braheskolan

Vår fina skola ligger nära Helsingborgs centrum. Runt om skolan finns parker och gräsmattor med bänkar, där du och andra elever kan hänga när det är fint väder. Andra sköna ställen att träffas på är skolbiblioteket och elevcaféet. Skolans elevkår har Sveriges största elevkårsrum, med massor av action: biljard, pingis, och ett antal kommittéer!

På Tycho Braheskolan har vi fullt fokus på lärande inom naturvetenskap och teknik. Här får du de bästa möjligheterna att utvecklas och lära. Du får helt enkelt redskapen och förutsättningarna för att möta framtiden som en stjärna.

Teknikprogrammet är certifierat inom Teknikcollege. Det innebär att vår utbildning har granskats och kvalitetssäkrats utifrån tio kvalitetskriterier som teknik- och industriföretag har tagit fram.

Vi har en tydlig akademisk prägel och ställer höga krav på ditt personliga engagemang i lärandet, för vi vill att du ska få ut så mycket som möjligt av din tid hos oss. Därför har du full uppbackning av lärare med djupa ämneskunskaper, som tar fram det bästa lärandet för dig.

Här får du tillgång till nya och välutrustade laborationssalar där du lär genom att också testa och göra. Vi har etablerade kontakter med högskolor, universitet och branschorganisationer för att du ska få ännu fler viktiga och spännande inslag i din utbildning. Du vill göra något bra av din gymnasietid.

Den kunskap och erfarenhet du får med dig från Tycho Braheskolan bär du med dig hela livet. Vi har din framtid i sikte.

Kontakta Tycho Braheskolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Tycho Braheskolan. Tycho Braheskolan hör av sig inom kort!

• NA
  • TE