Välkommen till skolans monter på Gymnasiemässan Nordväst (i Solnahallen) den 9 november kl. 10-15!

Stockholm Science & Innovation School - SSIS

SSIS är en gymnasieskola i Kista, ett av världens ledande IT-områden. Här finns vi för att ha nära till spännande samarbetspartners.

Vi bedriver utbildning baserad på Teknikprogrammet med inriktningarna Informations- och medieteknik, och Teknikvetenskap. Vi är en av Stockholms stads främsta skolor inom IT-pedagogik och vidareutvecklar samarbeten mellan skola, näringsliv och universitet.

Våra partners ger oss möjlighet till en mängd olika studiebesök, föreläsningar, workshops och projekt med insyn i den otroliga bredd av yrken som finns inom Teknik- och IT-branschen. Utbildningarna är utformad i samråd med våra partners för att förse dig med de kompetenser som behövs för ett studie- och yrkesliv inom en global och föränderlig bransch.

Vi använder oss alla av fantastiska tekniska innovationer varje dag. Sociala plattformar hjälper oss att kommunicera med vänner och familj både i närhet och i hela världen. Teknik kan hjälpa oss att övervinna svårigheter i vardagen genom att stötta oss där vi själva brister. Spel underhåller oss och utvecklar våra färdigheter. Teknikbranschen är en spännande miljö där det finns möjlighet att jobba med såväl lösningar på globala problem, utveckla underhållningsbranschen till exempel genom spelindustrin, utveckla vården, eller den grundläggande tekniska utvecklingen.

Eleverna utvecklar ett entreprenöriellt perspektiv på lärande och blir väl rustade inför högskolestudier.

SSIS är en naturlig samlingsplats för motiverade elever som är öppna för nya idéer och har modet att våga testa nytt och att våga lyckas.

Du möts av en högteknologisk miljö, där lärande, forskning, kultur och näringsliv sammanförs för att skapa en öppen, kreativ och dynamisk mötesplats.

TE INF - Informations- och medieteknik
TE TEK - Teknikvetenskap

Läs mer om oss, våra samarbeten och öppna hus på ssis.stockholm.se

Titta gärna in på vår youtube-kanal >>

Förutom Facebook och Instagram så kan du även hitta oss på Twitter >> och LinkedIn >>

Kontakta Stockholm Science & Innovation School - SSIS

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Stockholm Science & Innovation School - SSIS. Stockholm Science & Innovation School - SSIS hör av sig inom kort!

• TE