Törnströmska gymnasiet

Törnströmska gymnasiet sjuder av liv och nyfikenhet. Vi är en härlig mix av högskoleförberedande- och yrkesförberedande program och anpassad gymnasieskola. Det byggs hus, mekas och slås sjömansknopar, har du tur kan du få se fantastiska animationer i 3D ackompanjerat av ett gitarrsolo från någonstans i huset

Skolan ligger mitt i Karlskrona och har en härlig utsikt över skärgården. Vi vill ge våra elever en trygg studiemiljö där vi lär för framtiden. Våra yrkesinriktade program har vunnit utmärkelser för skicklighet och kunnande.

På skolan råder ett öppet och engagerat arbetsklimat och vi trivs med varandra. Vi utvärderar vår verksamhet kontinuerligt och följer på så vis upp våra resultat gentemot mål och styrdokument.

Vi arbetar aktivt med de demokratiska värdena. Det ställer också krav på dig som studerar hos oss. Vi förväntar oss att varje elev följer sitt schema, kommer i tid, har rätt saker med sig och alltid gör sitt bästa.

När vi alla respekterar varandra så finns goda förutsättningar till en givande och rolig gymnasietid som på bästa sätt förbereder dig på den framtid du önskar.

I huset finns bibliotek, lunchrestaurang och elevcafé samt gott om övriga elevutrymmen.

Följ Törnströmska gymnasiet på Facebook.