Vasagymnasiet

På Vasagymnasiet i Arboga har vi ett nära samarbete mellan elever, lärare och skolledning. Skolan har legitimerad, välutbildad och engagerad lärarkår och skolledning samt trivsamma och välutrustade lokaler med bl a moderna läromedel, datorer och annan teknisk utrustning. Vi har ett väl utvecklat samarbete med näringslivet.

Våra program

- Ekonomi
    - Juridik
  • El- och energiprogrammet (EE)
    Certifierat inom teknikcollege
    - Dator- och kommunikationsteknik
    - Möjlighet till diplom inom Ciscos akademiprogram i samarbete med Mälardalens högskola.
  • Introduktionsprogrammen (IM)
  • Försäljnings- och serviceprogrammet
  • Hotell- och turismprogrammet (HT)
    - Kurser inom hotell, konferens, turism och resor
    - Naturvetenskap
    - Naturvetenskap och samhälle
  • Samhällsvetenskapsprogrammet (SA)
    - Beteendevetenskap
    - Samhällsvetenskap
  • Teknikprogrammet (TE),
    Saab tekniska gymnasium, certifierat inom teknikcollege
    - Design och produktutveckling

Teknikprogrammet erbjuder språkstudier utomlands, betalt sommarjobb och ger även utbildning inom Saab-specifika områden som flygteknik, underhållsteknik, säkerhet, övervakning / spaning samt kommunikation / ledning.

Du som väljer att studera hos oss har möjlighet att åka på spännande utlandsresor. De finns t. ex inom kurser för språk, ekonomi, kultur, hotell och turism samt APL. Vi gör även många studieresor till företag och mässor i Sverige.

Vasagymnasiet har riksidrottsgymnasium för brottning. Du tränar och tävlar under ledning av erfarna tränare. Vi har internat med anställd husmor.

Kontakta Vasagymnasiet

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Vasagymnasiet. Vasagymnasiet hör av sig inom kort!

• rig
  • TE