Ystad Gymnasium

Nå din fulla potential hos oss på Ystad Gymnasium!
Centralt i Ystad får du den stora skolans fördelar ihop med den lilla skolans gemenskap. Ystad Gymnasium är en skola med gott om utrymme för våra elever. vi erbjuder många olika programmen och inriktningarna som gör att du, som elev hos oss, lätt kan hitta andra med liknande intressen, men fortfarande har nära till elever från andra program.

Varje program har sina egna lokaler, verkstäder och studios för att du alltid ska lära dig i en så väl anpassad miljö som möjligt. Den teoretiska traditionen är lång här och om du väljer ett högskoleförberedande program får du en stabil studiegrund att stå på. Våra yrkesprogram sker alltid i nära samarbete med företag och verksamheter för att dina yrkeskunskaper ska få så hög kvalitet som möjligt. På yrkesprogrammen kan du alltid välja till högskolebehörighet.

På Ystad Gymnasium är det du som är viktigast och vi strävar alltid efter att du ska nå din fulla potential!

Vi presenterar alla våra program på hemsidan www.ystadgymnasium.se

Elitträna handboll eller fotboll på skoltid – NIU
Vi erbjuder nationell elitidrottsutbildning i handboll eller fotboll i kombination med att du söker till ett av följande program BF, FS, EK, NA, SA eller TE.

Här kan du se filmer från Ystad Gymnasium

Glöm inte att kolla in oss på Instagram >>

Inspireras

Reportage & Nyheter

Kontakta Ystad Gymnasium

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Ystad Gymnasium. Ystad Gymnasium hör av sig inom kort!

• niu
  • TE