Hejdå DG -välkommen BJG!

Dansgymnasiet förvandlas till Birger Jarls Gymnasium – En framtid fylld av möjligheter!

Vi presenterar en spännande förändring som inte bara kommer att forma vår framtid utan också erbjuda nya möjligheter för våra nuvarande och blivande elever.

Ett besök på Birger Jarls Gymnasium är en inbjudan till att utforska dina drömmar och utveckla dina färdigheter. Här finns inga gränser för vad du kan uppnå, och denna skola har allt du behöver för att göra det möjligt.

Namnbytet - en strategisk förändring
Denna anpassning kommer att stärka vårt varumärke och vår position som en ledande skola inom ekonomi och samhällsvetenskap.

Detta beslut grundar sig på vårt engagemang att erbjuda högkvalitativ utbildning inom de områden som är mest efterfrågade och populära bland våra elever. Ekonomiprogrammet har blivit vår mest eftertraktade inriktning, och vi strävar efter att bättre anpassa oss till detta framgångsrika område.

En ny identitet - samma hängivenhet
För våra befintliga och framtida elever försäkrar vi att allt som är fantastiskt med vår skola kommer att förbli detsamma - engagerade lärare, dedikerade elever och en stark gemenskap. Det är en plats där nya vänskaper formas och där minnen skapas.

Erfarna lärare
På Birger Jarls Gymnasium har vi enastående och engagerade lärare som stöder din utbildning och personliga utveckling. De brinner för att hjälpa dig att upptäcka ditt sanna jag och nå din fulla potential.

En framtid fylld av möjligheter
Oavsett om du drömmer om att bli en entreprenör, en innovativ ingenjör, eller en framstående samhällsforskare, så har Birger Jarls Gymnasium allt du behöver för att nå dina mål.

Så, vad väntar du på? Kom och utforska Birger Jarls Gymnasium - en plats där passion möter potential, och din framtid börjar ta form.