Martin upptäckte skogen som arbetsplats genom sitt maskinintresse

Martin är uppvuxen i Tyresö. Fritiden ägnas åt kompisar och träning, mest löpning och gym. Förut var det en del aktivitet som scout och intresset för skog fanns  men gick nog inte att jämställa med det stora maskinintresset som alltid funnits och han visste att han skulle välja Transport på gymnasiet.
"Jag tänkte inte på skogen som arbetsplats, inte alls. Men sen tog pappa med mig på gymnasiemässan och jag blev nyfiken när jag fick se skogsmaskiner vid Ösbys monter. Jag fick testa en skotarsimulator och efter det var valet klart"
I skolan tog Martin varje tillfälle att öva på att köra skogsmaskin vilket gav resultat. På studenten fick han ta emot Mellanskogs stipendium för framstående skogselever.
Martin trivs med sitt arbete och tror absolut att han blir kvar i den gröna näringen.
"Det är roligare i skogen! Arbetet är utvecklande och krävande på ett sätt som verkligen passar mig. Jag är ny och vill bli så bra som möjligt. Nu har jag en arbetsgivare som stöttar mig med inställningen att ingenting är omöjligt"

Läs hela reportaget här https://issuu.com/mellanskog/docs/mellanskog_nr_3_2023_enkelsidig