Birger Jarls - en av Sveriges bästa gymnasieskolor 2023!

Omdömesplattformen SchoolParrot listar årligen de bästa gymnasieskolorna baserat på högst totalbetyg på skolans recensioner/omdömen. Denna årliga ranking har etablerat sig som en respekterad tradition och ett viktigt verktyg för både studenter och föräldrar i jakten på rätt gymnasieskola.

SchoolParrot står som Sveriges ledande plattform för skolomdömen, och listan är unikt sammanställd baserat på ärliga och verifierade recensioner från de som känner skolorna bäst - eleverna och deras vårdnadshavare.

Det är viktigt att notera att denna lista inte bara speglar akademisk framgång, utan också elevens välbefinnande och tillfredsställelse - faktorer som är avgörande för en positiv och produktiv skoltid.

Birger Jarls Gymnasium har för tredje året i rad både kvalificerat och klättrat på SchoolParrots årliga topplista över Sveriges (och Stockholms) bästa gymnasieskolor.

Denna gång på en imponerande plats #36 av alla gymnasium i hela Sverige och enastående plats #5 av alla gymnasieskolor i hela Stockholm!

Titta på denna film och hör elevernas egna ord.