Viktor Rydberg Gymnasium Djursholm

VRG Djursholm ligger i en vacker miljö nära bussförbindelser och Roslagsbanan. Vi erbjuder en universitetsförberedande undervisning i teoretiska ämnen. Skolan har en internationell prägel, med många utländska kontakter och samarbeten. Skolan arbetar i en digital inlärningsmiljö, har kontakter med universitet och högskolor och inbjuder föredragshållare utifrån.

UTVALDA SKOLOR OCH UTBILDNINGAR

• Sigtunaskolan Humanistiska Läroverket, SSHL

Hos oss kan du studera på svenska eller engelska. Om du väljer internat blir SSHL ditt andra hem.

• IB
  • JENSEN Gamla stan

Sveriges bästa UF-skola!

• FS
  • Fryshuset Gymnasium

Väx med oss på Fryshusets Gymnasium! Kombinera utbildning med det du älskar!

• niu
    • FS
    • IMA
    • IMV
    • IMS
    • IMY
    • AGN
  • Ingridskolans Gymnasium

En speciell skola för elever med Aspergers syndrom

• IMA
    • IMV
  • NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm

På NTI Vetenskapsgymnasiet Stockholm möter du lärare med hög kompetens och erfarenhet med kvalite...

• TE
  • Sjölins Gymnasium Nacka

På Sjölins Gymnasium står du med en fot i skolan och den andra i verkligheten

• Kristofferskolan

Inom ramen för undervisningen gör våra gymnasieelever vanligen två till tre längre resor

Kontakta Viktor Rydberg Gymnasium Djursholm

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad, vill gå på öppet hus eller har frågor till Viktor Rydberg Gymnasium Djursholm. Viktor Rydberg Gymnasium Djursholm hör av sig inom kort!